Recerca

Farmacogenòmica i Genètica Neurovascular

Malalties neurològiques, neurociència i Salut mental
20B8D2~1 (1).jpg

Aquest és un grup multidisciplinari format per 17 membres, entre els quals hi ha biòlegs, psicòlegs, biotecnòlegs i neuròlegs. L’objectiu és identificar tractaments per a l’ictus i altres malalties neurològiques que puguin aplicar-se en la pràctica clínica. Per aconseguir-ho, s’utilitzen tècniques d’anàlisi a escala genòmica com GWAS, EWAS, TWAS, PWAS o l’anàlisi del microbioma. Aquestes aproximacions integren genètica, epigenètica, transcriptòmica, proteòmica i microbiòmica en grans cohorts de pacients.

Principals línies de recerca

  • Factors de risc genètics en l’ictus. (Carcel Marquez, Jara).
  • Farmacogenètica de les malalties neurovasculars. (Fernandez Cadenas, Israel).
  • Factors de risc genètics i epigenètics associats al deteriorament neurològic i a la discapacitat després de l’ictus. (Gallego Fabrega, Cristina; Cullell Fornes, Natalia).
  • Factors genètics, epigenètics i proteòmics associats als endofenotips de la fase aguda de l’ictus. Integròmica. (Fernandez Cadenas, Israel).
  • Microbioma i ictus. (Fernandez Cadenas, Israel). L6. Lípids i ictus. (Martin Campos, Jesus Maria).
  • CADASIL i altres malalties neurològiques. (Muiño Acuña, Elena).

Reptes científics

  • Integrar dades multiòmiques per identificar els factors clau associats al risc i a l’evolució de l’ictus.
  • Identificar dianes terapèutiques i tractaments en l’ictus mitjançant anàlisi bioinformàtica i tècniques d’intel·ligència artificial.
  • Comprendre els mecanismes biològics de l’ictus i d’altres patologies neurològiques.
  • Identificar tractaments per a CADASIL, una malaltia rara que causa demència vascular i ictus.

Contacte

Fernández-Cadenas, Israel
IFernandezC@santpau.cat

Altres grups de recerca