L’edició 2020 de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio per la Covid-19 serà excepcional i una de les primeres novetats és la campanya de divulgació i sensibilització, que habitualment es posa en marxa a l’octubre i que, en aquesta edició, arrenca amb una primera fase al juny amb la imatge gràfica, l’eslògan de la campanya, un nou producte solidari i la possibilitat de fer ja donatius.
El TN Vespre va estrenar ahir el primer espot de La Marató, on presentadors de TV3 i Catalunya Ràdio convidaven a la ciutadania a participar-hi. D’altra banda, el marcador ja està obert per rebre donatius a través de les vies habituals, que es poden consultar al web de La Marató: web, transferència o bé per Bizum.
La samarreta de La Marató: un nou producte solidari
La Marató edita per primera vegada una samarreta solidària. En aquesta ocasió, amb una imatge molt especial, dedicada a La Marató per la Covid-19 i el missatge #TocaATothom.
“Bye, COVID” és el títol de la fotografia que il·lustra la samarreta, que mostra una partícula viral del SARS-CoV-2 en un pulmó, tal com és vist pels investigadors a través del microscopi. Els autors de la imatge són els doctors Santiago Ramón y Cajal i Jordi Temprana, d’Anatomia Patològica de Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus.
La samarreta es podrà comprar a la botiga online de TV3 i Catalunya Ràdio al preu de 20 € i 18 €, en models per a adults o per a infants.
Una edició excepcional
En la situació d’excepcionalitat a causa de la pandèmia del coronavirus SARS-CoV-2, i davant de la necessitat urgent d’avançar en la recerca, el Patronat de la Fundació La Marató de TV3 va decidir, el 21 d’abril, canviar el tema previst per a La Marató d’enguany per dedicar-lo a la Covid-19 i traslladar l’edició de la salut mental a l’any 2021, coincidint amb el 30è aniversari de La Marató.
Així, fins al dia 20 de desembre, i més enllà, TV3, Catalunya Ràdio i la Fundació La Marató de TV3 centraran els esforços per sensibilitzar i divulgar sobre la Covid-19 i s’apel·larà a la solidaritat dels ciutadans per sumar recursos que permetin avançar en una recerca que millori la qualitat i l’esperança de vida de les persones afectades per aquesta malaltia de gran abast.
Les xifres de La Marató, tot un èxit de solidaritat
Des del 1992, La Marató ha recaptat prop de 202 milions d’euros i ha finançat 872 projectes de recerca, duts a terme per 1.369 equips, amb la implicació de 8.000 investigadors. Gràcies a la solidaritat ciutadana, el projecte s’ha convertit en una de les principals fonts impulsores de la recerca biomèdica a Catalunya i en una potent plataforma de sensibilització i divulgació social de les malalties tractades, que cada any és seguida per més de 3 milions de persones.
I aquest retorn a la societat es pot veure cada any en un simposi on s’exposen els resultats obtinguts pels projectes de recerca finançats. Justament, molt aviat sabrem quins avenços científics s’han fet en la recerca sobre les malalties del cor, que va ser l’objecte de l’edició de La Marató del 2014.